Side projects & concepts

AR Apps Hub

ar apps hub Met de lancering van iOS11 schieten nieuwe augmented reality (AR) apps als paddestoelen uit de grond. Met het nieuwe framework ARKit van Apple blendt de augmented reality beter in de fysieke omgeving en zien de 3D visuals er veel beter uit. Om mensen te helpen bij het vinden van de beste en nieuwste apps ben ik daarom de Augmented Reality Apps Hub gestart.

kinsy

header-overons   Op kinsy ontdek je nieuwe gadgets, technologie en innovatie voor ouders en hun kids. Technologie speelt een steeds grotere rol in ons leven en dus ook in het vaderschap. kinsy laat zien dat technologie het gezinsleven makkelijker, maar vooral ook leuker maakt. Ik ontdekte dat er veel producten en diensten voor ouders en kinderen zijn. Vanuit mijn professionele interesse en vooral omdat ik zelf vader ben, volg, verzamel en deel ik deze ontwikkelingen op kinsy.  

Nederland in de oorlog

Nederland in de oorlog   Al van jongs af aan ben ik gefascineerd door de Tweede Wereldoorlog. In 2012 heb ik deze interesse gecombineerd met mijn andere liefde. Nederland in de oorlog was een feit en doet ‘live’ verslag via Facebook, maar ook Twitter, vanuit bezet Nederland in de Tweede Wereldoorlog. Alsof je er midden in staat. Nederland in de oorlog wil mensen prikkelen met de actualiteit van vroeger, versteld doen staan van de gebeurtenissen die vandaag exact 72 jaar geleden plaatsvonden. In woord en beeld, op de dag nauwkeurig. Het verleden in het heden. Nederland in de oorlog op Facebook en @NL_indeoorlog op Twitter

Cross Border Creativity

CrossBorder Creativity Cross Border Creativity is een initiatief van een aantal collega’s en mezelf om te leren van de tofste agencies, productiehuizen en start-ups over de grens. We vragen topcreatieven de oren van het lijf over hun werkwijze, hun creativiteit en de vibe die ons vakgebied te bieden heeft. In 2013 vertrokken we naar London en in 2014 naar Berlijn.Verslag van London op ons oude blog Frank-ly en op Marketingfacts. Verslag van Berlijn op Popthecampaign. En onze eigen Tumblr met foto's.

Screaming Furniture

Screaming Furniture Ik was op Marktplaats op zoek naar meubelen voor mijn nieuwe huis en ik ontdekte dat de foto’s van kasten vaak zo geschoten zijn dat als je er snel doorheen klikt, het lijkt alsof ze schreeuwen. Geïnspireerd door Webshopdancing verzamelde ik alle schreeuwende meubelen op een Tumblr.

Unboxing the homeless

Rond de feestdagen versturen we enorm veel pakketjes. Pakketjes waarvan de verpakking in de koude wintermaanden voor daklozen meer waarde heeft dan de inhoud. Dit door mij bedachte campagneconcept gebruit de unboxing-trend (uitpak-party) als vehikel om deze daklozen te helpen.

 

Shine vertical

‘Shine vertical’ is een campagneconcept dat inspeelt op de trend van vertical video en laat zien dat een paar goede jeans belangrijker zijn dan ooit. Bij Kaliber hebben we bovenstaand proof of concept voorgesteld aan G-Star. De campagne is nooit gerealiseerd.

Kerstkado Incognito

Kerstkado Incognito is een door mij bedachte campagne waarbij het krijgen en het geven van het perfecte kerstkado centraal staat. Via een grappige Trojaanse list zorgen we ervoor dat iemand zijn geliefde, familie of vrienden subliminaal op het juiste kado-idee brengt. Mijn concept hebben we bij Kaliber voorgesteld aan bol.com. De campagne is nooit gerealiseerd.